Overslaan en naar de inhoud gaan

Kwaliteit en veiligheid

Wij geloven in samen. Alleen samen kunnen we bereiken wat we willen. Samen met hen die onze liefde voor de wijk- en woonzorg delen. Onze collega’s met wie we samen werken, maar vooral samenwerken. Onze cliënten, allen met hun unieke eigenschappen, wensen en behoeften. Hun familie, vrienden, buurtgenoten en mantelzorgers. Onze collega-organisaties en partners met wie we veranderen, vernieuwen en verbeteren.

In dialoog met iedereen die onze missie deelt. Want het mooiste wat je samen kunt creëren, is kwaliteit van leven. ViVa! betekent letterlijk ‘leef’. Wij willen u alle zorg en dienstverlening bieden waardoor u zo gezond mogelijk, onbezorgd en met alle gemak uw leven kunt leiden.

Resultaten van ViVa! op kwaliteit

Kwalitatieve analyse onvrijwillige zorg
De kwalitatieve analyse is een reflectie op organisatieniveau over de uitgevoerde onvrijwillige zorg en geeft inzicht in de stand van zaken: wat gaat goed en wat kan beter. Klik hier om de kwalitatieve analyse over 2022 te bekijken. 

Kwaliteitsverslag 
Het kwaliteitsverslag gaat in op hoe de organisatie en de medewerkers via een lerende wijze bijdragen aan de optimale zorg van overmorgen. Het verslag bevat een reflectie op de doelstellingen en acties zoals beschreven in het kwaliteitsplan van 2022. Klik hier om het kwaliteitsverslag over 2022 te bekijken.

Kwaliteitskeurmerk
ViVa! Zorggroep heeft een HKZ certificaat. Meer informatie vindt u hier.

Persoonlijke zorg

We geven u graag een indruk van de betekenis van welzijn in de zorg voor bewoners, hun naasten én de medewerkers en vertellen u over de resultaten die we hebben bereikt. Bekijk onze korte video over persoonsgerichte zorg in de praktijk.

Wet zorg en dwang (Wzd)

Zorgverleners mogen niet zomaar een opname regelen of zorg bieden die u niet wenst. Dit is vastgelegd in de Wet Zorg en Dwang. De kern van de Wet zorg en dwang is 'Nee, tenzij'. De zorg voor ouderen met dementie moet zo veel mogelijk op vrijwillige basis plaatsvinden. Soms kunnen mensen met dementie of een verstandelijke beperking niet (meer) zelf inschatten wat goed voor hen is. Zorgverleners helpen ze dan bij die keuzes. Het uitgangspunt van de Wet zorg en dwang is dat onvrijwillige zorg daarbij niet wordt toegepast, tenzij het niet anders kan. 

Als u hiermee te maken krijgt, heeft u recht op bijstand. Een onafhankelijke cliëntvertrouwenspersoon Wzd, Wet zorg en dwang (afgekort: CVP Wzd) biedt u die. Voor u is dit een CVP Wzd van Zorgstem*. De cliëntenvertrouwenspersoon is niet in dienst bij een zorginstelling, is vertrouwelijk en biedt gratis ondersteuning. 

*Zorgstem is één van de vier landelijke organisaties die het vertrouwenswerk binnen de Wzd uitvoert. 

Algemene contactgegevens Zorgstem 

Uw mening delen

Een suggestie of compliment geven

Heeft u een opmerking of suggestie voor ons, wilt u uw mening geven of een compliment achterlaten? We nodigen u van harte uit om op één van de volgende manieren contact met ons op te nemen:

Per telefoon:
Klant Informatie Centrum 088 - 995 80 00

Per e-mail:
info@vivazorggroep.nl 

Per post:
ViVa! Zorggroep
Postbus 95
1960 AB
Heemskerk

 

Schrijf een review

Op de website van Zorgkaart Nederland kunt u ervaringen van cliënten lezen of zelf een review plaatsen. Klik hier om naar de website van Zorgkaart Nederland te gaan.

Een klacht melden

U wilt aangeven dat u, als cliënt (of namens een cliënt) van ViVa! Zorggroep, niet tevreden bent over de door ons geboden zorg- of dienstverlening. U kunt hiervoor het klachtenformulier gebruiken. Stuurt u ons liever een persoonlijk geschreven e-mail of brief? Dat kan uiteraard ook.

Per post: 
Klachtencommissie Facit
T.a.v. de ambtelijk secretaris Parlevinkerstraat 25
1951 AR Velsen-Noord

Per e-mail: 
klachtencommissie@facit.nl 

Medezeggenschap

De Centrale Cliëntenraad behartigt de gemeenschappelijke belangen van cliënten van ViVa! Zorggroep. De Cliëntenraad overlegt regelmatig met de bestuurder en denkt mee over zaken die voor u van belang zijn.

Formulier om een klacht door te geven

Ingevuld met behulp van medewerker
Locatie
Of ander onderdeel
Hoe wilt u dat uw klacht wordt opgepakt?

Klant Informatie Centrum

Beschikbaar om te chatten

Start chat
Wij gebruiken cookies voor een optimale gebruikservaring. Door gebruik te maken van onze website stemt u hiermee in. Meer weten?